BLIV EN DEL AF FLOKKEN OG STØT KAMPEN FOR VORES FÆLLES NATUR

Vi mennesker giver desværre ikke naturen lov til at redde sig selv. Derfor redder vi den et projekt ad gangen sammen med vores mange støtter og samarbejdspartnere. Det er et stærkt fællesskab, der gør en forskel for kloden og vores fælles fremtid.

Læs vores betingelser og privatlivspolitik her

Vi kæmper for hele verdens natur – også den danske

WWF Verdensnaturfonden kæmper for en fremtid, hvor mennesket lever i harmoni med naturen. Den vilde natur og de truede dyrearter skal bevares, og der skal være nok ressourcer til de kommende generationer i alle lande på kloden. Vi mener, at en bæredygtig fremtid opnås gennem bl.a. samarbejde med en række partnere, herunder regeringer, lokalsamfund, virksomheder og private støtter – sammen opnår vi de bedste resultater for vores fælles fremtid.

Dansk naturbeskyttelse

Der er kun få procent urørt natur i Danmark. Samtidig er knap 2.000 danske arter i fare for at forsvinde. I WWF Verdensnaturfonden arbejder vi i skovområder, ferskvand og i havet for at beskytte og genoprette vores fantastiske natur og arter.

Amazonas regnskov

En brændende Amazonas-regnskov er hjerteskærende for mennesker såvel som for det unikke dyreliv, der lever der. Amazonas huser omkring 10 procent af verdens biodiversitet og er et enormt vigtigt naturområde.

Tørke i Kenya

Kenya var for nyligt ramt af den værste tørke i over 40 år med katastrofale konsekvenser for både mennesker, husdyr og vilde dyr. WWF iværksatte derfor et nødberedskab, der bragte vand og hø ud til de mest kritiske områder.

Nationalparker i Uganda

Skove og vådområder går tabt i et alarmerende tempo for at gøre plads til landbrugsjord. Det gør et land som Uganda mere sårbart over for oversvømmelser og jordskred. Derfor arbejder WWF sammen med lokalbefolkningen om at plante træer, der genopretter de tabte naturområder.

Tigere i Thailand

Der lever flere tigere i fangenskab end i den vilde natur. Tigerfarme bliver blandt andet brugt som dække for illegal handel med tigere. WWF arbejder for, at tigere i fangenskab skal være ulovligt, medmindre der er tale om beskyttelsesarbejde.

Fiskebørnehaver

Biohuts er fiskebørnehaver, hvor fiskeyngel kan spise sig mæt og være i sikkerhed for større rovfisk. På den måde får naturen i havet en hjælpende hånd. WWF har nedsat biohuts i Københavns havn og Spodsbjerg havn.

”At støtte Verdensnaturfonden er for mig lige så naturligt som at sortere affald. Det er en lille ting, der kan gøre en stor forskel, når vi er mange, der gør det”

Marta, IT-projektleder

Sådan bruger vi pengene​

Vi sørger for at bruge din støtte med omtanke. Og vi lover dig, at din støtte gør nytte, der hvor behovet er størst.

Langt størstedelen af din støtte går til vores projekter rundt omkring i verden. Det kan fx være bevarelse af dyrenes levesteder, bekæmpelse af skovbrande og plastikindsamling. Bare for at nævne nogle eksempler.
En del af din støtte går også til at gå i dialog med politikerne omkring endnu mere naturvenlig lovgivning.

Og så går en del af bidragene også til at skaffe endnu mere støtte fra danskerne, engagere flere i kampen for naturen og fortælle om Jordens sande tilstand. For at vi kan gøre en større forskel nu – og i fremtiden.
En lille del af dit bidrag går til at drive organisationen og give WWF et sted at bo.

”Jeg støtter Verdensnaturfonden, fordi jeg på den måde kan gøre noget aktivt ved biodiversitets- og klimakrisen”

– Jens, Lektor

Vi holder dig opdateret

Vi sørger for du kan følge med i alt det arbejde din støtte muliggør. Flere gange om året modtager du magasinet, ”Levende Natur” med masser af fascinerende artikler om vores projekter i hele verden.​

I vores nyhedsbrev ‘Naturen kalder’ holder vi dig løbende opdateret med aktuelle nyheder.

Du kan også følge med og deltage i aktuelle kampagner via vores Instagram og Facebook.

”At støtte Verdensnaturfonden er en måde hvorpå vi kan give en klode videre til næste generation”

– Thomas, sekretær