Havet Kalder på din hjælp

Rasmus Brohave er ambassadør for Havet Kalder og hjælper os med at sætte havet på dagsordenen. Men vi har også brug for din hjælp til at dokumentere havets tilstand, så vi sammen kan få den tabte havnatur tilbage.

Post din havhistorie på Instagram med #wwfhavetkalder, og bliv del af Havkorpset.

Vi glæder os til at få dig med.

Bliv del af Havkorpset

Med projektet ’Havet Kalder’ vil vi give danskerne mulighed for at genskabe den tabte havnatur.
Derfor inviterer vi alle til at blive del af Havkorpset. Her kan du med dine personlige historier, billeder og film dokumentere havets tilstand. Med dit og andres bidrag får vi et fælles afsæt, så vi ved, hvor vi skal sætte ind for at redde vores tabte havnatur.

Sådan gør du

Gå på Instagram

Vis og beskriv, med billede eller video, en forandring, eller et problem, du har observeret i eller ved havet

Benyt hashtagget #wwfhavetkalder, når du poster din historie

Havet, WWF og AAGE V. JENSEN NATURFOND takker for din hjælp.

Havet kalder på handling

Hver dag dokumenterer Havkorpset flittigt havets tilstand, så vi alle kan blive klogere og sammen kæmpe for at få vores tabte havnatur tilbage. Dyk ned i historierne fra havet her.

I have been out testing some new strong lighting gear for our VR 360 underwater camera #wwfhavetkalder #wwfdk with jakob_bredsdorff . The weather got a bit rough at the end, but it was a great day in the water. ...

18 0

How to be this happy sorting ocean trash?

Answer: Doing it with great people and knowing it’s no longer at the bottom of the ocean 👆🏻♻️

You should try it 🙏🏻

osomhavet

#cleanup #diveagainstdebris #wwfhavetkalder

53 5

Dagen er blevet brugt i selvskab med familien🌸

#familie #familietid #smuktsyn #lækkerthår #vandet #havet #sol #sommer #tan #fit #sommerkrop #brunette #pink #elsker #women #style #kvinde #glad #windy #vindihåret #wwfhavetkalder

14 0

Den her lyd kan bare få mig til at slappe HELT af! 🤩😍
#koblerfra #ro #roisindet #ladtankerneflyde #lydenafhavet #wwfhavetkalder

9 0

Havet betyder enormt meget for mig. Det er her jeg slapper af og kobler fra. Det er her jeg kan stå i timevis, i mine egne tanker, med en fiskestang i hånden. Men under havets overflade, er tingene overhovedet ikke som de skal være. Derfor har jeg sagt ja til at være med i wwfdk havkorps, og du kan også være med. Vær med til at dokumenter havets både smukke og grimme forandringer. Upload dit billede eller video på Instagram under hashtagget #WWFHavetKalder - så er du med til at redde den danske havnatur 🌊 avjnf ...

1820 13
This error message is only visible to WordPress admins
There has been a problem with your Instagram Feed.

Havet Kalder

Danmark er en havnation, omgivet af mere end 8.750 kilometer kyst. Hvor end vi er, har vi ikke mere and 50 kilometer til vandet. Og gennem århundreder har vi skabt en kultur omkring livet ved havet, som vi bruger til alt fra en dukkert til dykning, fiskeri eller surfing.

Men når det kommer til havets tilstand, er sandheden for de fleste ukendt. Generation efter generation har vi gradvist vænnet os til en dårligere udgave af vores engang sprudlende havnatur. Nogle forandringer er sket så langsomt, at vi ikke har lagt mærke til dem. På den måde får hver ny generation sin egen målestok for, hvornår havets tilstand er normal. Og den kan ofte være utroligt ringe sammenlignet med tilstanden for blot en generation siden.

Men hvordan står det til lige nu? Lad os tage en dyb indånding og et dyk til bunden. Her bliver vi alt for ofte mødt af en våd ørken: Det grønne ålegræs, der for hundrede år siden dækkede store dele af havbunden, er mange steder helt væk. Det samme er størstedelen af fiskene. Havet kalder på handling nu!

Havet kalder på samarbejde

Med projektet, Havet Kalder, sætter WWF og AAGE V. JENSEN NATURFOND fokus på den danske havnatur og de konsekvenser, det har for det marine økosystem og os mennesker, hvis den går tabt.

Projektet løber fra 2021 til 2023. Danskerne inddrages i projektet ved at levere dokumentation om havet, der bliver brugt til at kortlægge dets udfordringer.

Alt sammen med det formål at højne danskernes bevidsthed om havet, så vi sammen kan genvinde vores tabte havnatur.

Havet Kalder.

Mere viden. Større håb for dansk havnatur.