28/05/2021

WWF Verdensnaturfonden søger praktikanter inden for hhv. Kommunikation/SoMe og Marketing/CRM

Vil du i praktik hos verdens største grønne NGO og brænder du for at gøre en forskel for biodiversiteten, naturen og de vilde dyr? Så har du nu mulighed for at komme med helt ind i maskinrummet og hjælpe os med at beskytte naturen og presse på for den grønne omstilling. Hos WWF Verdensnaturfonden søger vi to talenter til efterårssemesteret, der trives med ansvar, og som vil styrke sine evner inden for hhv. kommunikation og fundraising.

OM DIG
Du vil som praktikant fra dag ét indgå på lige fod med resten af kommunikations-, marketing og fundraising-afdelingen om vores fælles mission: At formidle viden om og skaffe støtter til klodens fantastiske vilde natur og dyreliv. Tanken om at dine ord og aktiviteter kommer ud til vores følgere og samarbejdspartnere fra første dag, giver dig sommerfugle i maven, og du får et kick, når du er med til at skaffe støtter til vores vigtige arbejde.

Inden for Kommunikation kan du få vores budskaber ud skarpt og præcist – primært i vores sociale medier med masser af følgere, men også vores magasiner for både WWF og PandaClub. Du ved at for at formulere sig kort, skal researchen og analysen være på plads forinden. Du forstår, at konkurrencen for at skille sig ud som natur- og miljøorganisation er hård, og du synes, det er en fed udfordring at vinde kampen om opmærksomheden. Vi tænker, at du læser på en videregående uddannelse inden for kommunikation, journalistik og sociale medier.

Inden for Marketing/CRM vil du være med til at kortlægge den digitale donorrejse, udvikle og eksekvere tiltag for at rekruttere og fastholde støtter af WWF og PandaClub, mens du er med til at bygge naturens stærkeste og mest troværdige brand. Vi ser gerne, at du læser på en videregående uddannelse inden for marketing, afsætning og erhvervsøkonomi

OM OS
Vi er passionerede og professionelle, og hver dag ønsker vi at gøre en forskel ved at give tilbage til naturen i Danmark og hele verden.  Vi tager vores praktikanter meget seriøst, og jeres opgaver bliver formet med hensyntagen til egne ønsker og kvalifikationer. Alle praktikanter får en vejleder, mens hele kommunikations– marketing- og fundraisingafdelingen sørger for, at du kommer ud på den anden side af et praktikforløb med relevante erfaringer og nye kompetencer.

DU FÅR:

• Et stærkt fagligt fællesskab omkring tidens vigtigste agenda.
  • Selvstændige arbejdsopgaver, herunder den digitale donorrejse, research og forfatning af artikler til vores magasin, web, nyhedsbreve og pressemeddelelser, den daglige medieovervågning, kampagner og alt der rør sig i teamet.
  • Udviklet dine kvalifikationer inden for kommunikation og marketing, som vil være relevante i enhver virksomhed og/eller organisation.
  • Du bliver en del af et team, der vil ændre verden.

DET PRAKTISKE
Vi søger praktikanter løbende. Der er tale om et ulønnet praktikforløb på fuldtid over en seks måneders periode.

Send din ansøgning her.

For yderligere oplysninger om praktikforløbet kan du kontakte:
Mai-Brit Noe, Head of Press & Media, mail: mai-britt.noe@wwf.dk. eller tlf. 28 93 63 28.
Birgit Winkel, Head of Private Fundraising, mail: birgit.winkel@wwf.dk  eller tlf. 29 48 39 36

Ansøgningsfrist: løbende.

Vi læser ansøgninger og kalder til samtaler løbende.