10/10/2024

Mød WWF på Kulturnatten

Fredag den 11. oktober er der Kulturnat i København. Her kan du møde WWF tre forskellige steder i byen.

Der er både tidlig julestemning og havnatur på programmet, når WWF er på Kulturnat i København fredag den 11. oktober.

Læs med herunder, hvor og hvordan du kan møde os! Vi glæder os til at møde jer til en aften i kulturens tegn.

Børnenes U-landskalender (og pandaen…) i DR Byen

Du kan træde helt i en U-landskalender med vokseværk og få en forsmag på Tidsrejsen II i DR Byen. Her står WWF klar til at fortælle meget mere om årets projekt grønne skoler i Uganda.

I et stort Ramasjang-gulvspil kan I løse udfordringer og lege jer til viden om Uganda og temaerne i Børnenes U-landskalender.

Det vil også være muligt at købe den fysiske kalender.

Familieværkstedet på Dansk Arkitektur Center

På Dansk Arkitektur Center (DAC) sætter en ny udstilling ‘Vandet kommer’ fokus på havstigninger.

I Familieværkstedet kan man dykke ned under havets overflade og give biodiversiteten i havet en lille hjælpende hånd ved at dekorere østersskaller, som skal bruges i fiskehoteller. Fiskehotellerne giver små åndehuller til mindre fisk i havnen. WWF har været med til at indbringe København verdensrekorden i fiskehoteller!

Lær om livet i havet hos By & Havn

På Nordre Toldbod 3 kan du opleve havneudstillingen med en helt ny installation, der fortæller om livet over og under vandet.

Du kan også møde WWF Verdensnaturfondens biologer, der fortæller om planter og fisk i havnen, og hvorfor det er vigtigt, at vi passer på vores fælles havn

Til børnene er der tegneværksted og fiskedam med slikposer.