05/09/2022

Erfaren duo skal tage WWF’s naturbevarende arbejde til et nyt niveau

Verdensnaturfonden omstrukturerer i ledelsen. Miljøfaglig chef  Jacob Fjalland er ny innovationsdirektør og erstattes af chef for fodaftryk Mette Boye.

WWF Verdensnaturfonden er vokset de seneste år med programmer i tre nye lande og nye naturbevarende projekter i fire danske naturområder. Vores miljøfaglige afdeling er næsten fordoblet i størrelse, og WWF udvider netop nu med yderligere ti nyoprettede stillinger i naturens tjeneste.

For at sikre, at WWF Verdensnaturfonden fortsat kan udvikle de bedste og mest innovative løsninger, indtræder vores miljøfaglige chef, Jacob Fjalland, derfor i en nyoprettet stilling som innovationsdirektør i WWF Verdensnaturfonden. Her bliver Jacob ansvarlig for at udvikle helt nye koncepter på de udfordringer som kloden og Danmark står overfor.

Samtidig skal han sikre, at WWF’s nye tiltag inden for eksempelvis karbonskove, virksomheders biodiversitetsindsatser og WWF’s nye biodiversitets-risikofilter får maksimal effekt.

Fra fodaftryk til miljøfaglig chef

Mette Boye bliver Jacob Fjallands afløser som miljøfaglig chef i WWF Verdensnaturfonden. Mette kommer fra en stilling som chef for WWF’s arbejde med virksomheders fodaftryk på planeten.

Mette Boye har tidligere været direktør i Dansk Initiativ for Etisk Handel og afdelingsleder i Forbrugerrådet Tænk. Hun har dermed en bred erfaring fra internationale og danske organisationer, der arbejder med naturbevarelse og vores fodaftryk på planeten.

WWF’s nye duo tiltrådte deres nye stillinger den 1. september.

Foto: Jonas Lysholdt Ejderskov/WWF Verdensnaturfonden