HJÆLP DYRENE I NØD

Giv et valgfrit bidrag og støt vores arbejde for klodens mest udsatte arter som hajerne, hvalerne og havskildpadderne. Støtten kommer fra dag ét ud at arbejde til gavn for hele verdens natur.

Læs vores betingelser og privatlivspolitik her

Situationen lige nu

Havet virker måske stort og unedbrydeligt, men sandheden er, at det er i seriøse problemer.

Overfiskeri, hårdhændede fiskerimetoder og forurening har presset klodens havnatur helt i bund. Vi har allerede mistet halvdelen af vores koralrev og en tredjedel af alle haj- og rokkearter er i fare for at uddø.

Derudover er klimaforandringer med til at forstærke truslerne, som livet i havene er oppe imod – lige fra afblegede koraller til havskildpaddernes yngel.

Det går din donation blandt andet til:

I WWF arbejder vi benhårdt for at beskytte havet og genoprette den tabte havnatur.

Vi samarbejder blandt andet med lokalsamfund, virksomheder og regeringer om vigtige indsatser som:

• Beskyttelse af vigtige økosystemer og marine arter som fx hajen
  • Mindskning af plastikforurening i naturen
  • Promovering af bæredygtige fiskemetoder
  • Indsamling af fiskeridata
  • Investering i blå økonomi, hvor hovedprioriteten er at skabe et bæredygtigt fiskeri

Sådan bruger vi pengene

Vi sørger for at bruge din støtte med omtanke. Og vi lover dig, at din støtte gør nytte, der hvor behovet er størst.

Langt størstedelen af din støtte går til vores projekter rundt omkring i verden. Det kan fx være bevarelse af dyrenes levesteder, bekæmpelse af skovbrande og plastikindsamling. Bare for at nævne nogle eksempler.

En del af din støtte går også til at gå i dialog med politikerne omkring endnu mere naturvenlig lovgivning. Og så går en del af bidragene også til at skaffe endnu mere støtte fra danskerne, engagere flere i kampen for naturen og fortælle om Jordens sande tilstand. For at vi kan gøre en større forskel nu – og i fremtiden.

En lille del af dit bidrag går til at drive organisationen og give WWF et sted at bo.