Marketing Partnerskab
Oftest stillede spørgsmål
WWF arbejder for, at der er nok ressourcer til de kommende generationer i alle lande på kloden. Ved hjælp af marketing partnerskaber med virksomheder søger WWF at øge forbrugernes bevidsthed omkring bæredygtig udnyttelse af jordens ressourcer og inspirere dem til at gøre en forskel.
Co-branding med et formål
Gennem fælles kampagner og kommunikation går WWF og virksomheden sammen om at oplyse og uddanne virksomhedens kunder og WWF’s støtter omkring væsentlige miljøspørgsmål, der er relevante for virksomheden og dens produkter. Målet kan være at ændre forbrugeradfærd ved at tilskynde køb af bæredygtige produkter som fx MSC-certificeret fisk eller FSC-certificerede træ- og papirprodukter, eller at inspirere forbrugere til at støtte særlige steder såsom Arktis eller truede arter såsom tigeren.

WWF indgår denne type samarbejde med mellemstore og store virksomheder, der har en minimal miljøpåvirkning, eller som gennemgår en betydelig indsats for at gøre deres forretning mere bæredygtig.

Læs om udvalgte marketing partnerskaber:
​Bomuldsrester omdannet til unikke produkter
WWF-børnekollektionen er nu i H&M-butikkerne
Støt WWF ved at købe fisk hos IKEA
IKEA-bambus-kampagnen: Gav mersalg på 50 procent
Køb nødder og bær for naturen