Lav en plakat for livet i havnen...

... og vind 10.000 kr.

Københavns Havn tiltrækker tusindvis af mennesker året rundt til sportslige, rekreative eller kulturelle aktiviteter. Men de færreste ved, at der også er masser af liv i havnen. WWF Verdensnaturfonden og By & Havn har igangsat en række aktiviteter for at hjælpe biodiversiteten i havnemiljøet på vej ved at etablere levesteder for fisk, alger og andet liv.

Nu inviterer vi dig til at være med til at sprede budskabet om al det liv, der er under overfladen. Du laver en flot plakat, og en jury udvælger den, der er det bedste bud på livet i havnen, og vinderen belønnes med 10.000 kroner. Vi udstiller vinderplakaten ved en udstilling på Københavns Havn til glæde for københavnere og besøgende.

Bliv inspireret

WWF Verdensnaturfonden og By & Havn står bag publikationen ‘Naturbeskrivelsen – en beskrivelsen af livet i havnen’. Her kan du blive inspireret til, hvad dit bud på plakaten skal indeholde – og samtidig blive lidt klogere på livet under overfladen.

Tag et kig i Naturbeskrivelsen

Hvordan deltager du?

For at deltage designer, tegner, maler – eller noget helt fjerde – du dit bud på livet i havnen. Plakaten skal tage udgangspunkt i Naturbeskrivelsen og vise livet under og evt. over havoverfladen samt indeholde mindst to arter (fisk eller planter) fra Naturbeskrivelsen. Plakaten kan indeholde teksten ‘Vild med havnen’ et sted i motivet – men det er ikke en nødvendighed.

Det sender du til vildmedhavnen@wwf.dk senest onsdag d. 1. marts 2023 kl. 10.00.

Send os din plakat

Tekniske specifikationer

• Indsender du et maleri eller en tegning, så skal du passe på, at farverne ikke er for transparente – det gælder især ved akvarel.
  • Indsender du et grafisk design, så skal formatet skal enten være JPEG eller PDF med en opløsning på mindst 300 dpi ved 100% størrelse og have målene 59,4 x 84,1 cm (A1). Filen sendes som en vedhæftet fil pr. mail det vil sige, at den ikke må sættes ind i mailens tekstfelt. Vi modtager også bud fra WeTransfer download-link.
  • Ved PDF skal der gives rettigheder til redigering og printning.
  • Den originale fil skal kunne eftersendes, og vi forbeholder os ret til at tilpasse designet til forskellige formater.

Konkurrencebetingelserne

• Plakaten skal tage udgangspunkt i Naturbeskrivelsen og vise livet under og evt. over havoverfladen
  • Den skal indeholde mindst to arter (fisk eller planter) fra Naturbeskrivelsen
  • Plakaten kan indeholde teksten ‘Vild med havnen’ et sted i motivet – men det er ikke et krav

Vinderplakaten vil blive anvendt som en del af WWF Verdensnaturfondens og By & Havns udstillinger, markedsføring og sociale medier i forskellige formater. Ejendomsretten, herunder brugsretten til de indsendte forslag tilhører WWF Verdensnaturfonden og By & Havn. Ophavsretten til et plakatforslag forbliver dog altid hos forslagsstilleren. WWF Verdensnaturfonden og By & Havn har ret til at publicere alle de indkomne forslag. Præmiesummen er på 10.000 kroner ex. moms og gives til den deltager, som kåres som vinder af plakatkonkurrencen. Vinderen bliver udvalgt af juryen og får direkte besked på mail eller telefon d. 6. marts 2023.

Eventuelle spørgsmål til konkurrencen stilles skriftligt pr. e-mail til vildmedhavnen@wwf.dk.

Plakatkonkurrencens jury

Anne Skovbro, direktør i By & Havn

Bo Øksnebjerg, generalsekretær WWF Verdensnaturfonden

Josephine Kyhn, visuel kunstner og illustrator