Earth Hour: Sluk lyset og sæt spot på naturkrisen

26. marts 2022 kl. 20.30-21.30 slukker millioner af mennesker, virksomheder og vartegn over hele verden lyset i solidaritet med naturen.

For 16. år i træk står WWF bag den verdensomspændende begivenhed Earth Hour. I én time slukker vi lyset for at fejre naturen og samtidig sætte fokus på tabet af biodiversitet.

Vær med 26. marts 2022 20.30-21.30

Hvad er Earth Hour?

Naturen er i krise. Omtrent én million arter er truet af udryddelse. Udryddelsen af arter sker i øjeblikket op til 100 gange hurtigere, end det gennemsnitligt er sket inden for de sidste ti millioner år.

Earth Hour er en symbolsk handling, der hvert år sætter fokus på natur- og biodiversitetskrisen. Ved at slukke lyset er man med til at skabe opmærksomhed om tabet af arter og natur.

I år finder Earth Hour sted 26. marts klokken 20.30-21.30.

Tilmeld dig begivenheden på Facebook her

Hvem kan være med?

Når vi sammen slukker lyset til Earth Hour, er vi med til at skabe opmærksomhed om vores fantastiske natur og det katastrofale tab af både natur og biodiversitet.

Derfor kan alle være med: borgere, byer og store bygninger!

Lyset har i tidligere år blandt andet været slukket på Storebæltsbroen, Øresundsbroen,  Københavns Rådhus og Randers Regnskov for blot at nævne nogle få. I udlandet har Operahuset i Sidney, Eiffeltårnet i Paris, Brandenburger Tor i Berlin, Colosseum i Rom, Markuspladsen i Venedig, Sheikh Zayed-moskéen i Abu Dhabi og Akropolis i Athen tidligere bakket op om begivenheden.

Sidste år nåede Earth Hour ud til rekordmange – 192 lande og territorier.

Hvorfor markerer vi Earth Hour?

Earth Hour er en symbolsk begivenhed. Ved at slukke lyset sætter vi fokus på den fantastiske natur, der befinder sig i dyb krise.

Rigtig mange arter er allerede uddøde, og mere end en million arter har en trussel om udryddelse hængende over hovedet. Så når vi slukker lyset til Earth Hour, er det for at skabe opmærksomhed om tabet af arter, der drives af os mennesker