WWF kæmper for tigerne

???? 2022 er Tigerens År i den kinesiske månekalender. En god anledning til at sætte fokus på dette majestætiske dyr. WWF har gennem flere år arbejdet på at fordoble antallet af tigere i naturen. Det er et ambitiøst projekt, der bl.a. handler om at beskytte naturområder, fjerne snarer og beskytte tigerne fra krybskytter. Vi gør det sammen med de 13 lande, hvor tigeren lever i dag.

???? Vi kan se resultater: Antallet af vilde tigere i Nepal er bl.a. steget fra 121 i 2009 til 235 i 2018. Også i Indien og Bhutan er der fremgang, takket været indsats fra WWF og andre organisationer.

????  Som Naturvogter bliver du en del af verdens største uafhængige naturorganisation. Sammen kan vi stå vagt om klodens tigere og andre truede dyrearter! Vi beskytter dyrenes leveområder og arbejder for at give endnu mere plads til klodens trængte vilde natur.

Din støtte er afgørende

Som Naturvogter støtter du vores arbejde hver måned og er med  til at sikre, at vi kan fortsætte vores kamp for naturen, dyrene og en bæredygtig fremtid. WWF er til stede i mere end 100 lande og vi har over 1000 aktive projekter i hele verden.

Jo flere faste støtter vi har, desto stærkere står vi.

Som Naturvogter får du:

• Vores magasin ’Levende Natur’ fire gange om året med masser af spændende, sjove og fascinerende historier om naturen og verdens vilde dyr
  • Vores nyhedsbrev ‘Naturen kalder’ med aktuelle nyheder og tips til naturen

Din støtte er fradragsberettiget, og hvis du sender os dit CPR-nummer indberetter vi automatiske din støtte til SKAT.

Sådan bruger vi pengene

Vi sørger for at bruge din støtte med omtanke. Og vi lover dig, at din støtte gør nytte, der hvor behovet er størst.

Langt størstedelen af din støtte går til vores projekter rundt omkring i verden. Det kan fx være bevarelse af dyrenes levesteder, bekæmpelse af skovbrande og plastikindsamling. Bare for at nævne nogle eksempler.

En del af din støtte går også til at gå i dialog med politikerne omkring endnu mere naturvenlig lovgivning. Og så går en del af bidragene også til at skaffe endnu mere støtte fra danskerne, engagere flere i kampen for naturen og fortælle om Jordens sande tilstand. For at vi kan gøre en større forskel nu – og i fremtiden.

En lille del af dit bidrag går til at drive organisationen og give WWF et sted at bo.