Ny rapport fra WWF Verdensnaturfonden og svenske Milkywire understreger, at vi ikke kan nå de globale biodiversitetsmål uden en stor indsats fra virksomheder. Rapporten fremhæver to cases, VELUX Gruppen og Klarna, der begge investerer i natur- og biodiversitetsprojekter uden for deres egen produktion og værdikæde.
Rapporten indeholder:
WWF Verdensnaturfonden og Milkywire afholder den 11. december kl. 10-11 et webinar med fokus på den private sektors afgørende rolle i naturkrisen.
På webinaret uddyber Milkywires Nature Lead, Jill Raval, og WWF Verdensnaturfondens innovationsdirektør, Jacob Fjalland indsigter og konklusionerne fra rapporten, og Alexander Farsan, Head of Climate and Environment i Klarna og Fleming Voetmann, VP for eksterne relation og bæredygtighed i VELUX Group deler deres erfaringer om virksomhedernes naturindsatser.
Virksomheder spiller en central rolle for verdens bæredygtige fremtid. WWF Verdensnaturfonden samarbejder med virksomheder for at skabe langsigtede resultater, der giver værdi – for både virksomheden og naturen.
Vi går altid positivt og konstruktivt ind i et samarbejde med en virksomhed. Vores samarbejde bygger på, at vi sammen vil gøre en forskel for det pres, som verdens natur lider under. Samarbejdsformen finder vi i fællesskab – ud fra størrelsen på din virksomhed og dens aftryk på planeten.
WWF Verdensnaturfonden har stærke eksperter på råstoffer som fx soja, palmeolie og træ. På store skovprojekter og klima. På biodiversitet, ferskvand og en lang række andre områder. Hvis eksperterne ikke findes i Danmark, så findes de helt sikkert blandt WWF’s 6.000 medarbejdere rundt om i verden.