Opdag livet under overfladen
8. juni 2024

Københavns Havn er byens største økosystem, men desværre er livet under overfladen ofte overset af byens beboere. Naturhavn Festival 2024 fejrer og fremhæver biodiversiteten i havnen. På festivalen kan besøgende udforske havnens biodiversitet tæt på gennem workshops, guidede ture, udstillinger og talks. Program med festivalens aktiviteter vil blive annonceret i løbet af foråret.

Open call

Den 8. juni sætter vi med Naturhavn Festival 2024 fokus på biodiversiteten i Københavns Havn.

Naturhavn Festival har til formål at skabe opmærksomhed om det skjulte liv under havoverfladen og inspirere til handling for at beskytte og forbedre byens største økosystem.

Festivalen er skabt af WWF Verdensnaturfonden og By & Havn – og vi vil rigtigt gerne have jer med!

I kan blive en del af Naturhavn Festival på flere måder. Vi vil rigtig gerne have, at I selv stiller op på dagen og står for en aktivitet. Vi kommer gerne med forslag, som vil passe godt ind i programmet. Hvis I gerne vil være med, men ikke har kapacitet til at stå for en aktivitet, kan vi planlægge og afvikle aktiviteten for jer. Samarbejdet får dermed mere karakter af et sponsorat til festivalen.

Interesseret? Så udfyld denne (uforpligtende) formular – så rækker vi ud til jer.

Naturhavnfestival

I er også meget velkomne til at skrive en mail naturhavnfestival@wwf.dk eller ringe +45 22 15 06 76 for at høre nærmere og vende idéer til aktiviteter.

Om Naturhavn

Naturhavn Festival 2024 er en spændende endagsfestival, der fejrer og fremhæver biodiversiteten i Københavns Havn.

Københavns Havn er byens største økosystem, men desværre er livet under overfladen ofte overset af byens beboere. Naturhavn Festival 2024 ønsker at ændre dette ved at invitere borgerne til en dag fyldt med viden, interaktivitet og engagement omkring havnens mangfoldighed.

”Gennem Naturhavn Festival håber vi at inspirere en ny bølge af bevidsthed og handling for biodiversiteten i Københavns Havn og skabe et varigt engagement blandt byens borgere i bevarelsen af vores vigtigste naturområder.”

Bo Øksnebjerg, Generalsekretær i WWF Verdensnaturfonden

Naturhavn Festival 2024 afholdes lørdag den 8. juni. Besøgende kan udforske havnens biodiversitet tæt på gennem workshops, guidede ture, udstillinger og talks. Det er gratis at være med.

Program med festivalens aktiviteter vil blive annonceret i løbet af foråret.

”Jeres engagement og deltagelse i Naturhavn Festival 2024 vil være afgørende for, at vi sammen skaber en uforglemmelig oplevelse for borgerne, der ikke kun forbinder os med havet, men også inspirerer til handling for at passe bedre på vores havmiljø.”

– Anne Skovbro, adm. direktør i By & Havn

Naturhavn Festival 2024 er skabt af By & Havn og WWF Verdensnaturfonden i samarbejde med havnens aktører. Hvis I er en virksomhed, forening eller lignende og vil deltage i Naturhavn Festival 2024 med en aktivitet, så læs mere her .
Opdag livet under overfladen!

Naturhavn Festival 2024 finder sted lørdag den 8. juni i tidsrummet kl. 10-18.

Festivalen afholdes som udgangspunkt på Nordre Toldbod, men der er også mulighed for, at I som aktør kan afholde aktiviteten hos jer selv.

Alle – virksomheder, foreninger, organisationer, privatpersoner mv. – kan blive en del af Naturhavn Festival 2024.

Naturhavn Festival lægger vægt på inklusion, bæredygtighed og uddannelse. Aktiviteterne skal afspejle disse værdier, hvilket blandt andet betyder, at de skal være gratis. Det er vigtigt, at deltagerne aktivt kan deltage og lære om havmiljøet på en sjov, engagerende og meningsfuld måde.

Aktiviteterne kan være alt fra workshops, guidede ture, udstillinger til talks. I kunne fx lave en af disse aktiviteter:

• Spis invasive arter på kajen
• Gå på skattejagt i havnen
• Ro i kajak, og saml affald
• Talk om livet i havnen
• Lyt til livet under overfladen
• Byg dit eget havhabitat

Som en del af Naturhavn Festival vil I blive eksponeret gennem en kommunikationsindsats planlagt og koordineret mellem WWF Verdensnaturfonden og By & Havn for at skabe interesse, synlighed og deltagelse i festivalen.

Begge organisationer vil aktivt markedsføre festivalen via vores respektive kommunikationskanaler (med stor rækkevidde) samt relevante købte medier. Det inkluderer sociale medier og nyhedsbreve, hvor vi vil dele regelmæssige opdateringer, teaservideoer, mm. for at opbygge spænding og begejstring blandt vores følgere.

Vi håber, at I vil dele jeres deltagelse på jeres egne kanaler, så vi sammen kan sprede budskabet til så mange som muligt.

Vil I være en del af Naturhavn Festival den 8. juni 2024?

Så udfyld denne (uforpligtende) formular – så rækker vi ud til jer.

Naturhavn   |   naturhavnfestival@wwf.dk   |   +45 22 15 06 76