1 fodboldbane svarer til 0,7 hektar.
For 15.000 kr. kan vi genoprette og beskytte natur på et tilsvarende areal i Uganda.

Uganda har mistet 1 million fodboldbaner skov de sidste 20 år

Menneskelige aktiviteter som afskovning og krybskytteri truer Ugandas unikke natur og biodiversitet. Tab af natur bliver tit opgjort i fodboldbaner, derfor har I nu mulighed for at give en fodboldbane retur til naturen. Giv en fodboldbane eller flere til naturen, så kan vi beskytte værdifuld natur og dyreliv. En fodboldbane natur svarer til 0,7 hektar. I kan beskytte og genoprette en hel fodboldbane natur for kr. 15.000,-

Hvordan gør vi?

Når I giver en fodboldbane til naturen, så sker der tre ting:

• WWF Verdensnaturfonden beskytter oprindelig skov, som er den mest værdifulde, når det kommer til biodiversitet og klimaet
  • WWF Verdensnaturfonden planter ny skov omkring de oprindelige og truede regnskove, som lokalbefolkningen kan bruge til tømmer og brændsel, så de ikke rydder oprindelig skov
  • WWF Verdensnaturfonden styrker den lokale økonomi i udsatte landskaber ved at give lokalbefolkningen bæredygtige indtægtsmuligheder, som ikke nedbryder biodiversiteten

Når I giver fodboldbaner, så...

• Støtter I naturen, dyreriget og lokalbefolkningen i Uganda på et areal svarende til en fodboldbane
  • Modtager I et flot diplom og et digitalt banner, så I kan vise jeres støtte til kunder og medarbejdere
  • Bliver jeres virksomhed nævnt i en årlig LinkedIn-post på WWF Verdensnaturfonden med samlet tak til alle sponsorer af fodboldbaner
  • Får I et skattefradrag op til 17.200 kr.

Giv en fodboldbane

Vælg årligt beløb
Persondatapolitik *

Spørgsmål?