WWF’s ungdomspatruljer tager kampen op mod krybskytterne

Hver eneste dag sætter WWF's frivillige ungdomspatruljer livet på spil for at patruljere i Bardia Nationalpark i det vestlige Nepal. Over 2.000 frivillige passer på tigerne. Alt sammen som et led i målsætning om at fordoble antallet af vilde tigere i verden inden 2022.

Bardia Nationalpark ligger i det vestlige Nepal og er den største nationalpark i Terai Arc provinsen. Området rummer 839 arter af planter og er hjem for 53 arter af pattedyr, herunder næsehorn, elefanter og tigere.

I 2016 var der 56 bengalske tigere i nationalparken, men fordi de er truet af illegal krybskytteri og bliver fanget i snarer-fælder, som krybskytterne lægger ud i skovbunden, er tigerne faretruende tæt på at uddø.

En massiv frivilligindsats beskytter tigerne i Nepal

WWF kæmper for at stoppe de illegale aktiviteter, som finder sted i området. Derfor er unge WWF-frivillige på en modig mission for at passe på de 56 tigre, der lever i Bardia Nationalpark i Nepal. Deres opgave er blandt andet at patruljere nationalparken og informere myndighederne om illegale aktiviteter og være i dialog med lokale om illegal handel med truede dyr.

Derudover står vi for en massiv lobbyindsats, så verdens ledere har bevarelse af tigeren øverst på den politiske dagsorden. Vi træner desuden rangers, udvikler bevaringsstandarder og teknologi, der kan bekæmpe den ulovlige wildlife kriminalitet.

Resultater

• WWF og verdens 13 tigerlande har et mål om at fordoble antallet af tigere i 2022
  • I 2013 blev der ikke skudt en eneste tiger i Nepal – takket være det store fokus på at bekæmpe krybskytter
  • Antallet af vilde tigere i Nepal er steget fra 121 i 2009 til 235 i 2018